به گزارش اداره روابط عمومي آموزش و پرورش شهرتهران، آقاي یزدیخواه در مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه نانو دانش‌آموزی کشور که صبح امروز چهارشنبه 4/11/91 در محل پژوهش سراي دانش آموزي ابن سيناي آموزش و پرورش منطقه 15 شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: اولین هنرستان نانو در کشور با اعتبار 2 میلیارد تومان در حال آماده‌سازی است و آزمون آن اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

  وی با بیان اینکه این هنرستان پسرانه است، افزود: حدود 150 دانش‌آموز از تابستان سال آینده در این هنرستان تحصیل را آغاز می‌کنند.

  آقاي یزدیخواه با بیان اینکه معتقدیم پژوهسراها در رشد و گسترش علمی کشور بسیار تأثیرگذار هستند، ادامه داد: در مدارس کشور حتی در دبستان‌ها، جشنواره مطالعات و تحقیق تحت عنوان جشنواره جابر بن حیان را برگزار می‌کنیم و مدرسه‌ای را در کشور پیدا نمی‌کنید که در زمینه پژوهش و تحقیق کار نکرده باشد.

 وي همچنين از ثبت 480 اختراع دانش‌آموزی در تهران خبرداد.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به اختراعات دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: 480 اختراع دانش‌آموزی در تهران داریم که در مراکز معتبر علمی به ثبت رسیده است.

  وی اضافه کرد: حدود 45 هزار نفر در پژوهسراهای آموزش و پرورش طرح‌های تحقیقاتی انجام می‌دهند و 12 هزار و 500 دانش‌آموز به صورت ثابت در کلاس‌های علمی، آموزش می‌بینند.

  آقاي یزدیخواه از برگزاری اردوهای علمی و آشنایی دانش‌آموزان با شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: برای دانش‌آموزان برنامه‌های علمی برگزار می‌کنیم.

   وی به جشنواره تولید محتوای الکترونیک که در سطح کشور برای دانش‌آموزان برگزار شد اشاره کرد، و اظهار داشت: 70 هزار اثر دانش‌آموزی به این جشنواره ارسال شد که 40 هزار اثر به شهر تهران اختصاص داشت و یک دوم این آثار در تهران برای دانش‌آموزان منطقه 15 بود و نشان از فعالیت دانش‌آموزان این منطقه دارد.